Platba mobilom
Następnym razem zapłać wygodnie z samochodu, korzystając z Shell SmartPay.

1. Stiahnutie a registrácia
1. Pobieranie i rejestracja
Pobierz aplikację Shell. Możesz płacić za pomocą Apple Pay, Google Pay, PayPal lub sparować aplikację ze swoją kartą płatniczą. Posiadacze karty paliwowej Shell mogą skonfigurować płatności w sekcji „Profil” / „Metody płatności”.
2. Ekran startowy
Otwórz aplikację Shell, kliknij „Płatność mobilna” na stronie głównej i zaakceptuj wytyczne dotyczące bezpieczeństwa.
3. Lokalizacja
Aplikacja rozpoznaje, w której stacji paliw Shell się znajdujesz. Jeśli lokalizacja nie zostanie wykryta automatycznie, potwierdź ją ręcznie.
WAŻNE: Aby usługa działała poprawnie, zezwól na udostępnianie lokalizacji.
4. Detail platby
Aby rozpocząć transakcję, wprowadź następujące informacje: numer używanego stojaka, wybierz kwotę do zapłaty, wybierz metodę płatności i poczekaj na autoryzację.1
1 Szczegóły płatności: wprowadź stan licznika kilometrów (opcjonalnie) oraz 5-cyfrowy kod numeryczny do płatności mobilnej, który ustawiłeś w metodach płatności.
5. Tankowanie
Po pomyślnej autoryzacji można rozpocząć tankowanie. Po zakończeniu tankowania należy odłożyć pistolet paliwowy na miejsce.
WAŻNE: Podczas tankowania należy pozostawić telefon w samochodzie.
6. Potwierdzenie
W aplikacji pojawi się potwierdzenie dokonania płatności, a e-mailem otrzymasz paragon. Po potwierdzeniu transakcji możesz odjechać. Nie martw się – obsługa stacji paliw będzie wiedzieć, że dokonałeś płatności.2
2 Potwierdzenie: transakcja zostanie zafakturowana zgodnie z umową dotyczącą kart paliwowych Shell.
Często zadawane pytania
1. Jakie metody płatności mogę używać w ramach mobilnej płatności Shell SmartPay?
- Możesz używać karty paliwowej Shell od firmy FCS Slovakia. Ponadto PayPal, Apple Pay, Google Pay, karty kredytowe (Mastercard, Visa lub American Express). W aplikacji w swoim profilu możesz wybrać preferowaną metodę płatności.
2. Jak włączyć GPS?
- GPS to skrót od globalnego systemu pozycjonowania. GPS określa Twoją dokładną lokalizację, umożliwiając znalezienie najbliższej stacji paliw Shell. W przypadku płatności Shell SmartPay wykrywa, na której stacji paliw Shell się znajdujesz. Jeśli lokalizacja nie jest wykrywana automatycznie, potwierdź ją ręcznie. (WAŻNE: Aby usługa działała poprawnie, zezwól na udostępnianie lokalizacji).
Włączanie GPS w systemie Android:
- Znajdź ikonę Ustawienia.
- Przewiń ustawienia i kliknij Aplikacje.
- Wybierz aplikację Shell.
- Pojawi się lista uprawnień dla aplikacji Shell.
- Sprawdź listę uprawnień – jeśli są szare, oznacza to, że są wyłączone. Upewnij się, że uprawnienie do udostępniania lokalizacji jest włączone.
- Przesuń ustawienie Lokalizacja w prawo. Zmieni się ono z szarego na niebieskie, co spowoduje włączenie udostępniania lokalizacji.
Włączanie GPS w systemie iOS
- Znajdź ikonę Ustawienia.
- Przejdź do aplikacji i wybierz aplikację Shell.
- Wybierz ikonę „Lokalizacja”.
- Zezwól na dostęp do lokalizacji, wybierając opcję „Podczas korzystania z aplikacji”.
3. Co mam zrobić, jeśli wprowadziłem nieprawidłowy numer dystrybutora?
- Anuluj transakcję, naciskając przycisk „Anuluj tankowanie” znajdujący się w dolnej części ekranu. Następnie rozpocznij nową transakcję.
4. Jak sprawdzić, czy stacja paliw akceptuje płatności Shell SmartPay?
- W aplikacji, w wyszukiwarce stacji paliw, znajdziesz stacje, na których można płacić za pomocą Shell SmartPay. Aby znaleźć stację, wpisz w filtrze „Płatność mobilna”.
5. Co mam zrobić, jeśli zapomniałem swojego kodu bezpieczeństwa?
- Możesz ustawić nowy kod bezpieczeństwa, wprowadzając trzykrotnie nieprawidłowy kod. Następnie zostaniesz automatycznie wylogowany. Po ponownym zalogowaniu się przy użyciu adresu e-mail i hasła zostaniesz poproszony o ustawienie nowego kodu bezpieczeństwa.
6. Czy za pomocą Shell SmartPay mogę zapłacić za tankowanie dowolnego paliwa?
- Tak, Shell SmartPay umożliwia tankowanie wszystkich rodzajów paliwa lub w ramach kategorii zakupów, dla której zamówiono kartę, pod warunkiem, że dana stacja paliw ma aktywne płatności Shell SmartPay.
7. Czy każdy może korzystać z Shell SmartPay?
- Prawie każdy użytkownik aplikacji Shell może płacić za pomocą Shell SmartPay. Kierowcy samochodów służbowych posiadający kartę paliwową Shell mogą płacić za pomocą Shell SmartPay tylko wtedy, gdy ta forma płatności została wyraźnie zatwierdzona na piśmie przez przedstawiciela ustawowego firmy. Inne karty paliwowe nie są akceptowane do płatności za pomocą mobilnej płatności Shell SmartPay.
- Zawsze upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji Shell i że Twój telefon ma wymagane oprogramowanie.
- iOS 11.1 lub nowszy dla telefonów Apple
- Android 6.0.1 lub nowszy dla telefonów z systemem Android
8. Czy istnieje ograniczenie maksymalnej lub minimalnej wartości tankowanego paliwa w przypadku płatności Shell SmartPay?
Za pomocą Shell SmartPay można płacić bez ograniczeń maksymalnej wartości. Zwykłą wartość paliwa ustawia się z wyprzedzeniem. Stojak automatycznie zatrzymuje tankowanie, gdy pobór paliwa osiągnie ustawioną wartość.
9. Moja płatność za pomocą Shell SmartPay nie została zrealizowana.
- Aplikacja nie rozpoznała kodu. Co można zrobić:
- Sprawdź, czy masz włączony GPS i spróbuj ponownie.
- Zapłać w sklepie przy kasie.
- Czasami komunikat o błędzie oznacza, że aplikacja się zawiesiła. W takim przypadku możesz:
- spróbować ponownie
- ponownie zainstalować aplikację
- zapłacić w sklepie przy kasie
- Czas się skończył:
- Kiedy płacisz za pomocą Shell SmartPay, po zatwierdzeniu płatności masz 90 sekund na rozpoczęcie tankowania. Nie zdążyłeś? Spróbuj ponownie lub zapłać w sklepie przy kasie.
- Płatność mobilna Shell SmartPay została anulowana:
- Obsługa stacji paliw anulowała Twoją płatność, zanim transakcja mogła zostać rozpoczęta. W takim przypadku zapłać w sklepie przy kasie.
10. Czy można wyłączyć płatności mobilne SmartPay?
- Tak, można to zrobić na podstawie pisemnego wniosku przesłanego na adres e-mail Płatności za pomocą SmartPay można dokonywać również bez fizycznej obecności karty paliwowej. W przypadku zakończenia zatrudnienia w firmie przez kierowcę i zwrotu karty paliwowej zaleca się wyłączenie tej usługi poprzez przesłanie wniosku z podaniem numeru karty paliwowej, dla której chcesz wyłączyć usługę.
Kontaktujte nás
Náš tím profesionálov Vám navrhne riešenie, ktoré sadne na mieru Vášmu podnikania či živnosti.
Neváhajte sa nám ozvať na +421 948 902 504 alebo napísať email.